Review: Colorista paint violet

Iedereen heeft er vast wel wat van gehoord: De nieuwe L'oreal colorista haarverf. De collectie bestaat uit 1 dag sprays, 2-5 weken washouts en de permanente verf. Deze collectie haarverf bevat vooral veel gekke kleuren zoals blauw, roze, paars, grijs, enz. De sprays en washouts zijn perfect als je tijdelijk een gekke kleur in je haar wilt om het te proberen of voor bijvoorbeeld een feestje. Het allerleukste aan deze collectie is dat hij sinds kort ook in Nederland te verkrijgen is! 

Ik heb van mijzelf al heel erg donker bruin haar en heb dit zelf ook nog is donkerder geverfd. Veel van de kleuren in de collectie zijn helaas voor blond of ontkleurt haar, dus ik had niet zoveel keus in wat ik zou kunnen proberen. Ik verf mijn haar al sinds groep 8 en heb eigenlijk altijd wel bruin haar gehad (steeds een andere tint). Dus wou ik deze keer wel eens iets anders proberen. Ik heb daarom gekozen voor een van de permanente paint: Violet! 


Dit is echt iets totaal anders dan dat ik gewend ben en ook best wel gewaagd. Ik val normaal liever niet zo op, maar met een kleur als deze in je haar gaat dat lastig. Ik vond het resultaat bij het model op de doos zo mooi dat ik toch heb besloten het te proberen, als het echt verschrikkelijk is kan ik er altijd weer een bruine verf over heen gooien, toch? ;)



In de doos zit alles wat je nodig hebt om je haar te verven, op een handoek en meng bakje na. Dat er geen meng bakje bij zat was voor mij nieuw. Alle andere verven die ik heb gebruikt hadden altijd het meng systeem in de doos zitten. Opzich maakt dit niet zo heel veel uit, maar je moet er wel rekening mee houden. Voor de rest is er een kwast bij inbegrepen om de verf op het haar aan te brengen.

Tijdens het mengen van product 1 en product 2 (zie bovenstaande foto) bleef de verf wit. Ik dacht hierdoor eerst dat er wat fout was gegaan maar nadat de verf een paar minuten had gestaan werd hij steeds donkerder roze.

De kleur van mijn haar voor het verven
Het aanbrengen van de verf ging gemakelijk een duurde ongeveer 30 minuten. Met mijn lengte haar had ik genoeg aan 1 verpakking maar als je langer haar hebt zou ik je aanraden om een 2e verpakking te kopen. Tijdens het verven kwamen er een paar vlekken op mijn gezicht en oren maar deze waren tijdens het uitspoelen makkelijk te verwijderen.

Nadat je je hele haar hebt geverfd is het de bedoeling dat je 30 minuten wacht en het daarna uitspoelt met lauw warm water tot dat het water helder wordt. Dit duurde bij mij zolang dat ik uiteindelijk besloot toen het water licht roze was geworden te stoppen met spoelen (ik was toen al 20/30 min bezig). 

Mijn haar voelde aan het begin van het uitspoelen best wel droog maar toen ik de nabehandeling 2 minuten in had laten werken en deze uitspoelde voelde mijn haar weer zacht en verzorgt aan.

Het resultaat

Het resultaat is een mooie violet kleur die overeen komt met de verpakking. Bij mijn uitgroei is het wat roder geworden dan dat ik had gewild maar voor de rest ben ik tevreden. De kleur is erg anders dan dat ik gewend ben en het is even wennen maar het product zelf heeft perfect gewerkt.

Als je een keer iets anders wilt proberen dan de standaard aangeboden kleuren raad ik je zeker aan om een van de colorista permanente paints te proberen.

De colorista haarverf is te verkrijgen bij de etos en kruidvat vanaf 7,99.



*Deze review is NIET gesponserd en bestaat uit mijn eigen mening.




You May Also Like

18 reacties

  1. Je moet het inderdaad durven! Ik vind de kleur goed meevallen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik was aan het begin ook best wel bang, bij mijn uitgroei is het helaas iets te rood geworden maar na een paar wasbeurten ziet het er nu prima uit!

      Verwijderen
  2. Wauw!! Super moooie kleur!!!! Ik kende deze niet, fijne prijs ook wel. Toevallig moet ik vandaag mijn haar verven, dus ik ga deze even opzoeken!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Moet je zeker doen! Hij is heel fijn om mee te werken!

      Verwijderen
  3. Wat een mooie kleur. Dat is erg goed gelukt!

    BeantwoordenVerwijderen